Sabtu, 30 April 2011

Self make over

Ni hasil self make over aku. Sbenarnya, aku ni xder model untuk dipraktikkan skil. Nak mintak kawan2 jadi model cm malu la plak. So aku pun practice kat muka sendiri. Ni la hasilnya.


 pic w/out flash

 close up

with flash

Pada aku, makeup yang more to natural. Pada pendapat aku makeup yang x nampak cam tebal. Tapi sbenarnya aku dah pakai berlapis2 foundation + concealer.

Apa pendapat korang? Sila2 jangan segan tinggalkan komen untuk aku membaiki lg skil lg.

Pada pendapat aku, untuk mendapatkan makeup yang cantik dan tahan lama perkara asa yang paling penting adalah bersih.
Bersih tu maksud aku dari segi kebersihan muka kita. Maksudnya, before kita makeup kita kene make sure muka kita dicuci terlebih dahulu. Buang segala sisa2 makeup yang ada kat muka kita especially kat mata. Kemudian kebersihan makeup tools kita mcm brush dan span. Pada aku ni memang penting.

Ikutkan pengalaman aku, aku penahla kekonon nak practice makeup. Aku dengan malas nak cuci mukanya, pastu brush & span aku yang dah berminggu aku x cuci. Hasilnya, makeup yang sunnguh huduh dan comot. Aku boleh nampak foundation yang x rata, eye shadow yang warnanya x menarik sbb brush dah bercampur bnyak2 color.

Ada sapa2 area KB nak jd model aku? aku serius ni.

3 ulasan:

  1. akak....cantek mekap natural nih.....suke...kalo org duk KB...lama da nak try jd model akak..hehehe

    BalasPadam
  2. cantik ar kak...make up kan kite leh

    BalasPadam
  3. cik lijah: tq. kros baru blajar n still belajar.

    efa: tq efa. boleh jer kros makeupkan. skrng ni tengah practice lg

    BalasPadam