Isnin, 19 September 2011

OMG BanBan dah beranak!!!

Rutin aku hari2, kalau x lepas bangun tdo, b4 g keje aku akan jenguk BanBan BinBin. Semalam aku notice BanBan dah gugurkan bulunya. Tapi x banyak. So aku bg tau hubby bulu2 BanBan dah gugur, then hubby said maybe dah nak beranak. Tapi kami x budget la si BanBan akan beranak on da same day jugak. Kami budget2 maybe hari ni ker, lusa ker.

Samapi kat ofice aku trus google"tanda2 arnab nak beranak". Dalam article tu cakap, bila rabbit dah start gugurkan bulu2nya mean dia dah nak beranak, so kita boleh la standby kotak ker, guri aka pasu ke untuk dia beranak.

So petang semalam dalam kete, aku dengan excitednya menceritakan pembacaan aku kat hubby. So i said kita boleh prapare per yang patut. Tapi hubby gelak bila aku cakap mcm tu, then he said,

"kita mmg kene buat persediaan seperti beli pampers, bedak n baju tuk baby BanBan". Huh, he made a joke!!!

Bila kami sampai umah, seperti biasa aku akan jenguk anak2 aku. And surprisingly BanBan dah beranak!!! poor my baby beranak sorang2. Aku cepat2 panggil hubby sbb aku geli tengok rabbit babies yang kecik n mcm anak tikus.

So kami agak kelam kabut semalam sbb x tau nak letak dalam apa anak2 BanBan ni sbb x buat preparation per2 pun. last2 aku ambik dulang yang aku buat hiasan atas kabinet  TV. Kesian tengok babies BanBan. Golek kanan, golek kiri. Asyik golek2 jer kejenya. Dan aku x tau bila BanBan susukan anak2 dia. Takot babies BanBan xleh nak survive jer....



 Boboy, laki BanBan.








 BanBan tengah susukan babies

 day 2. x sabar nak tunggu diaorng tumbuh bulu n bg nama


mama BanBan tengah berehat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan