Ahad, 17 April 2011

Bila BanBan & BinBin rindu..

Jumaat lepas aku balik Ganu sbb nak melawat adik aku yg baru pas beranak. BanBan BinBin pd mulanya aku plan nak bw balik skali. tp x muat kereta sbbnya aku dah bw balik 4 ekor anak arnab yg adik-adik pesan. Agak sedih gak la tinggalkan anak2 aku kat umah. Before kami bertolak, hubby dah pastikan bekalan air n makanan mencukupi untuk 1 1/2 hari. Lampu pun kami bukak. sian lak kat diaorng bergelap. Mesti diaorng takut. Kita pun bila dok bergelap x nampak per2 mesti kita takotkan. So aku membayangkan BanBan BinBin pun mcm tu jugak.

Aku memang asyik dok teringat kat BanBan BinBin. Tengok arnab2 adik2 aku rs sedih snagt sbb teringatkan BanBan BinBin. 1 Jer yg aku dok risau, tetiba dua2 mati. Alahai..... Aku mmg asyik dok berdoa semoga dua2 ok.

Semalam, kami bertolak agak lambat jugak la. Lepas tolong mak aku kemas umah n memasak, kami pun bertolak. Mmg hati aku x sabar2 nak samapi. Kalau la kereta hubby ble terbang.....

Bila sampai umah jer, aku tengok dua2 tengah baring berehat. Alhamdulillah, dua2 selamat n still hidup. Bila diaorng nampak jer aku, terus diaorng bangun & berebut2 nak duduk depan pintu cage. Bila aku bukak je pintu cage, as usual, diaorng akan berlari kedapur n tunggu tepi pinggan. So sebagai hadiah sbb diaorng behave sepanjang peninggalan aku, aku kasi diaorng makan kobis. Bukan main happy lg bila boleh makan kobis. Mommy pun diaorng x layan. Xper la BanBan BinBin mommy paham, bila makanan favourite tu mmg x pandang kiri kanan.

Pas habis jer aku kasi diaorng makan, aku pun start memasak Bukan masak per pun, masak maggie jer. BanBan BinBin asyik dok ikut kaki aku kehulu kehilir. Mana aku pegi diaorng akan ikut. Sian diaorng, mesti diaorng rindu gila kat aku. Aku pun pas habis masak, luangkan masa ngan budak kecik 2 ekor ni. Usap2, cium2. Sian anak2 mommy kene tinggal. Terpaksalah nak buat mcm mana......

This Thursday, mommy is going to KL, so BanBan BinBin have to stay with ayah. Ayah will take care of both of you.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan