Khamis, 7 April 2011

Pakar Sakit Puan

Ok, kita sambung citer kesah Dr. Reza. Aku miscarriage 3 March aritu. So lepas aku dah kering darah, aku pun g la jumpa Dr. Reza ni. 1st time consultation dia just bg aku vitamin n dia suruh aku datang balik bl aku 1st day period. So 31 March, aku g jumpa dia untuk 2nd consultation. Lupa nak bgtau, untuk 1st consultation aku n hubby cm risau gak la, brapa ratus la agaknya. Tp alhamdullilah bil x sampai 100. Masa 1st consultation, dia scan rahim aku. Alhamdulillah semua ok kecuali ada cyst. Tp kecik jer cyst tu.

Berbalik pd 2nd consultation, doc tu bg pil subur (10 bj) untuk dimakan selama 5 hari (hari ke 2, 3, 4, 5 & 6 period). Hari ke 7, 8 & 9 aku kene pegi jumpa dia balik untuk scan telur. Untuk second consultation, aku just kene bayar RM 25.

So semalam aku pegi lg jumpa doc reza untuk 3rd consultation. Semalam aku neves sket sbb kene buat vigina scan. Ingatkan scan kat bahagian luar jer. Tp rupanya dia scan ikut dalam. Neves, malu semua ada. heheheh. Tp untuk seorng zuriat, aku tebalkan jer muka aku ni.hihihihihiihi. So lepas dah buat vigina scan. doc dah scan telur semua ok so dia ada bg jadual bila patut bersama suami dan juga alat untuk menguji bila kita subur. Nnti aku post gambar benda alah yg nak uji kesuburan tu.

Ahad ni aku sambung balik cerita ek.

By the way, aku dah jd Mak Long arini. Adik aku dah selamat lahirkan bb boy. next week kene balik ni tengok anak sedara. Teruja you!
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan