Isnin, 1 Ogos 2011

Ramadhan pertama untuk tahun ni

Syukur snagt aku masih lg bernafas tahun ni untuk menyambut ramadhan. Syukur snagt Ya Allah kerana beri kesempatan untuk aku memohon ampun, baiki segala salah silap n keterlanjuran aku sepanjang aku hidup.

Puasa tahun ni agak bermakna bg aku and suami. Puasa tahun ni xla se kelam kabut puasa tahun lepas. Sebabnya, rumah kami yg dekat sesangat ngan tempat keje. Alau x tahun lepas, kelam kabut memasak xleh nak cakap sebab sampai umah lambat. Sangat penat, tapi aku sungguh bernasib baik sebab suami seorng yang memahami dan x kesah kalau time berbuka tu aku x siap lg masak.

Seperti tahun2 lepas, suami agak liat untuk bangun bersahur. Dia lg sayang tido dr makan. So terpaksala aku kejut n pujuk dia. Dah mcm pujuk budak2 lak rasanya. Tapi suamiku harus bersahur n makan kenyang2 sebab keje dia yang memerlukan tenaga yang lebih. Walaupun aku pun penat keje, tapi aku tahu suamiku lagi penat. Aku ni just mengajar - pegang marker n pen, pastu jari dok tekan keyboard jer. Suami ku lebih dari tu.

Raya tahun ni agak risau la sket sbb x tau nak tinggal anak kesayangan kat mana. Si comel BanBan n BinBin. Dah makin besar and manja. Pagi tadi pun diaorng bangun bersahur. Xtau la puasa ker x tu. Xper BanBan BinBin babies lg, xyah puasa pun x per. huhuhuhuuh. Sicomel peneman dikala sunyi.






SELAMAT BERPUASA KAWAN2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan